2012. december 21., péntek

Beigli, pulyka, kisregény - karácsonyi fejtömés

Tegnap még projekttervezés - ma pedig adventi ellágyulás?
A karácsonyi készülődés átállást segítő menüpontja, hogy beszerzem az ünnepek alatt elolvasandó könyveimet is. Mások világaival töltekezve sétálok bele az ünnepekbe.Karácsony másnapján pedig, amikor úgyis csak a semmittevésre vágyunk és még mindig nagyon hamar sötétedik, bevackolni a kanapéra az olvasólámpa alá egy könyvvel, hideg sülttel és vörösborral; a lányok a kanapé másik felén hasonlóan, csak süteménnyel felszerelkezve... maga a béke.

Összeállt a karácsonyi menü. Könnyű, nehéz, fanyar és édes vegyesen. Köszönöm Andinak az etyeki könyvtárból a segítséget!

Anna Gavalda: Csak azt szeretném, ha valaki várna rám valahol
  • ...mert úgy kezdődött az ajánlója, hogy "Azt mondta, csak egyet kérek tőled. Hadd szagoljalak meg." Egy szót sem olvastam tovább, máris kiválasztottam. Bikának kötelező.
  • Andi ajánlására, mert "azt hiszik, csak a Nils Holgersönt írta, pedig Nobel-díjas írónő
Ugron Zsolna: Úrilányok Erdélyben
  • ugyancsak könyvtárosi ajánlásra, erdélyi főnemesi retyeruty (sic!) sztorijaira fűzött, folymatos evéssel fűszerezett regény. Mi más legyen karácsonykor?
Ugron-Meskó: Szerelemféltők
  • ...mert ezt is a kezembe adták, ha már az előzőt nem raktam vissza. Levélregény... szeretek levelezni. Az a régi fajta volt az igazi, amikor izgulhattál, mikor jön a postás... milyen 5 soros választ kapsz az 5-10 oldalas szösszeneteidre életről, világról, zenéről, szerelemről. Az emil más, a klaviatúra nem toll, rágcsálni sem lehet; a képernyő nem papír az íróasztalodon megvilágítva a kedvenc olvasólámpáddal - de azért a gondolkodás és az izgalom öröme megmaradt.
Roslund & Hellström: Három másodperc
  • ...mert egy krimi is kell  a semmitevés mellé. Svéd. Mi más. A tetovált lány óta tudjuk, hogy Svédországban bűn az élet. Csak nagyon vastag. Ráérnek ott az emberek. Na jó, most én is.
Kicune: A szamuráj erényei (Itó könyve)
  • Az uramnak. Japán rövid példatörténetek harcosoknak bátroságról együttérzésről, tisztességről etc. Gondolom, valamikor régről, de ez nincs benne a könyvben. Még az is lehet, hogy én is beleolvasok, mondjuk a "Teamester és a gyilkos"-t.
na és most megyek, és elkezdek átállni.


2 megjegyzés:

  1. @ Ugron-Meskó: Szerelemféltők :
    legutóbbi otthoni látogatásomkor kaptam ajándékba - mert akkor még én is benne voltam egy ilyenben - azóta a levelezőpartnerem eltűnt, a könyvet viszont imádom - kicsit sziruposabb, de szintén ajánlott:
    Daniel Glattauer Gyógyír északi szélre ill A hetedik hullám c. folytatás - én ezekkel kezdtem, majd jöttek Ugronék.

    VálaszTörlés
  2. Szeretem a szirupos dolgokat - száraz pezsgőben különösen

    VálaszTörlés